Arches National Park

21 juli 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dit mooie park hebben we vorig jaar ook bezocht. In Nederland is/wordt het warm maar hier ook. Rond half 1 is de temperatuur boven de 100 graden Fahrenheit gestegen dus boven de 38 graden Celsius. Het kwik stopte vanmiddag op 109 graden Fahrenheit ven dat is 42,8 graden Celsius. Dit was voor mij (Nieke) te veel van het goede en ik haakte af bij wat trails. De Delicate Arche, die op het autonummerbord van Utah staat, was de eerste trail vandaag. Vanaf twee uitzichtpunten kon je die zien. Eric, Emmy en Rick liepen ook nog een paar korte trails bij Devils Garden. Ik vond een bank in de schaduw en heb gezellig gepraat met een Amerikaanse uit Sacramento. Nadat we op diverse uitzichtpunten foto's hadden gemaakt, reden we terug naar Moab en bezochten we het museum Moab. Daar werden onder andere geologie, historie en natuur van de omgeving van Moab belicht. Omdat het in de auto heerlijk koel was, hebben we nog een stukje gereden langs de Colorado.

1. Kara Koppen-de Rooij:
    22 juli 2018
    Een prachtige omgeving maar wat een hitte, hè?
  2. Ria:
    22 juli 2018
    Wat is dit mooi zeg...Genieten met een hoofdletter!😉 Als wij ooit weer gaan dan staat dit hoog op mijn lijstje! 38 Graden is wel heet hoor. Hier wordt het zo'n 29 graden vandaag maar met het noordwesten windje wat steeds waait is het goed uit te houden. Wij gaan vandaag fietsen!
  3. Maaike:
    22 juli 2018
    Wat een mooie reis maken jullie weer! Leuk om alle verhalen te lezen en foto’s te zien. Fijn dat jullie zo genieten 👍.
  4. Desiree:
    Wat mooi daar, bofkont!