Route 66, cactussen en de kerk

31 juli 2017 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag hadden we na drie dagen weer een ontbijt met eieren, hamburgers en gebakken aardappeltjes. Daarna gingen we op weg naar Tucson.
Eerst reden we een stukje Route 66, The mother of all Roads, naar het wigwam motel uit de jaren vijftig. Iedere kamer (wigwam) heeft een klassieke auto voor de deur staan.
Op advies van Dorine, zijn we via het natuurpark Tonto gereden maar eerst waren er de groene heuvels en een paar dorpjes met diverse kerken en veel kerkgangers.
Aan de zuidkant van de bergen verschenen er agaves, palmen, cactussen en ineens waren er erg veel cactussen.
Ondertussen was het ook goed warm geworden maar helaas was er ook weer monsoon activiteit (tropische regenbuien).
Nadat we ingecheckt hadden bij het hotel zijn we nog naar de oudste en best bewaarde missiekerk in het Zuidwesten van de Verenigde Staten (voltooid in 1797), San Xavier del Bac Mussion geweest.
Emmy en ik hebben vanavond nog heerlijk gezwommen en gebubbeld, en het was hartstikke helder, met een sterretje.

1. Huberike:
    31 juli 2017
    Je mag jezelf ook best wel eens verwennen; na al die inspanning!
    Leuk om de wigwams te zien met de oldsmobiles. Geeft je het gevoel dat je terug in de tijd gaat.
  2. Anita:
    31 juli 2017
    Wat fantastisch om allemaal mee te maken.
  3. Annette:
    Geniet ervan!
  4. Trudy Haasen:
    Wat leuk die wigwams!
  5. Desiree:
    1 augustus 2017
    klinkt als een dag met een gouden randje!