Via Saguaro Park en vliegtuigmuseum naar Tombstone

2 augustus 2017 - Tombstone, Arizona, Verenigde Staten

Beste allemaal.
Vandaag was het bewolkt bij het opstaan maar de temperatuur heeft er niet onder te lijden: rond/boven de 30 graden Celsius.
Voor deze dag staat de etappe naar Tombstone op het programma maar we maakten eerst een omweg via Saguaro Park West . Daar hebben we Bajada Loop Drive gereden en uiteraard zijn we uitgestapt voor een trail. Ik sta er van te kijken hoeveel leven er is in de woestijn.
De volgende stop was niet gepland maar wel interessant: het Pima Air and Space Museum. Hier staan ruim 250 verschillende vliegtuigtypes.
Nadat we de bagage in het hotel hebben gezet, zijn we nog even naar Tombstone gegaan.
Als eerste zijn we naar Boothill Grave Yard gegaan. Dit is een begraafplaats met meer dan 250 graven van rond 1880. De doodsoorzaak staat er vaak nog bij vermeld. De graven zijn een hoop stenen en een houten kruis. Er zijn aardig wat doden gevallen door schietpartijen en ophangingen. Maar .... Er lagen ook gewone burgers.
Daarna zijn we doorgereden naar Old Tombstone, een echt authentiek western stadje maar daar gaan we morgen, als er meer leven op straat is, weer even kijken.
Tot morgen!

1. Cobie:
    2 augustus 2017
    Wauw jullie bevinden je nu wel in het echte wilde westen. Maar zo te zien kun je er nu ongewapend rond lopen. Interessant!
  2. Hennij de Rooij:
    2 augustus 2017
    Mooie reis maar wel vermoeiend denk ik.
    Wat een goed verslag maak je weer Nieke.
    Het is een plezier dit allemaal te lezen.
  3. Yvonne:
    2 augustus 2017
    Geweldig zo'n western stadje! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in korte tijd!
  4. Simone de Groot:
    2 augustus 2017
    Hé allemaal, steeds is het leuk de verslagen van jullie reis te lezen. Petje af want ik zou wat meer rustdagen inplannen. Geniet van jullie verdere reis
  5. Rosie:
    2 augustus 2017
    Wauw! Echt Wild West Leuk om te zien!