Op naar Bryce Canyon

25 juli 2018 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we het rustig aangedaan en ontbeten bij de lodge in de zon. Tegen tien uur gingen we op pad richting Bryce Canyon door het mooie Dixie Forest. We stopten bij het Anasazi State Park met een museum over de eerste bewoners van de omgeving. Buiten was er een kleine nederzetting van pueblo indianen uit de12e eeuw. We vervolgden de Scenic Byway 12. In Escalante hebben we boodschappen gedaan voor het avondeten. De dorpswinkel waar echt van alles te koop is, is wel even iets anders als de Walmart. De volgende stop was Kodachrome Basin State Park waar we de natuurtrail liepen met borden met uitleg over fauna en flora. Behalve de woestijnhaas die Rick zag, zagen we een kudde koeien oversteken. Het eindpunt van vandaag was Bryce Canyon. Drie jaar geleden eindigden we ons verblijf in Bryce met de Trail Mossy Cave. Nu, bijna drie jaar later, zijn we er mee begonnen. Vanavond hebben we nog een kort ritje met een kleine trail door het park gemaakt. Behalve een fotogenieke squirrel en een paar vriendjes ervan, hebben we nog veel hertjes gespot.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Cobie:
    26 juli 2018
    Weer een interessante reisdag voor jullie. Zo'n dorpswinkeltje moet toch veel aardiger zijn dan de Wallmart. En dan eindigend bij het wonderlijke landschap van Bryce. Wat een prachtige reis.
  2. Anita:
    26 juli 2018
    Goed bezig, al dat lopen op die trails. Bovendien is het er prachtig!