Nog een dag Arizona, The Canyon State

3 augustus 2017 - Scottsdale, Arizona, Verenigde Staten

Hoi!
Zoals ik gisteren al zei, zouden we vanochtend nog even naar Historic Tombstone gaan. In het plaatsje was het nog erg rustig maar om 9.00 uur ging het Tombstone Courthouse State Historic Park open. Dit is het in 1882 voltooide gerechtsgebouw dat nu een museum is. De collectie bestaat uit historische voorwerpen met vooral aandacht voor OK Corral (1881: 32 schoten in 27 seconden en drie doden).
Ook is een collectie prikkeldraad te zien, 80 stuks maar liefst. Ik wist niet dat er zoveel soorten waren.
Rick heeft de schiettent uitgeprobeerd met wisselend succes.
Verder naar het Noordwesten zijn we nog naar Casa Grande Ruins National Monument geweest. Dit is een fortachtig bouwwerk van de Hohokam indianen uit de eerste helft van de 14e eeuw. Het was een erg warm rondje.
Mijn blog sluit ik vandaag eerder af omdat we dadelijk bij mijn Facebook/boekenvriendin Dorine en haar gezin in Phoenix op bezoek gaan.
Tot morgen.

1. Elly:
    Goedemorgen allemaal,
    Ik heb vandaag weer internet hier dus jullie ris weer kunnen volgen. Nog steeds onvermoeibaar lees ik. Leuk om je Facebook vriendin te ontmoeten. Een fijne dag. Groetjes
  2. Annemieke:
    Dag Nieke,

als ik je verhaal lees, rijst bij mij de vraag of er ergens ter wereld nog een museum is met een collectie prikkeldraad. Lijkt me niet geschikt voor een 'belevenings-presentatie' ;)
  3. Desiree:
    3 augustus 2017
    wat leuk... ik ben benieuwd hoe je vriendin in real life is!