Banff en Yoho National Park

13 juli 2018 - Banff, Canada

Voor het ontbijt hebben we inkopen gedaan in Banff. Banff is een aangename vakantieplaats. Er is geen hoogbouw en bij de woningen is veel hout gebruikt. Het is ruimtelijk opgezet. Een beetje Oostenrijks centrum. Als eerste gingen we naar het Moraine Lake, dat zeker zo mooi is als Lake Louise. Oordeel zelf en kijk naar het filmpje. Ook hier was de parkeerplaats weer zo goed als vol. Het was niet echt warm door de wind maar lekker om een wandeling langs het meer te maken. Daarna zetten we koers richting het Yoho National Park. De eerste attractie van dit park is de Natural Bridge. Deze natuurlijke brug bestaande uit rotsen gaat over een rivier heen. Ook het Yoho park bezit een mooi meer, dus ook daar gingen wij, net als vele anderen, een kijkje nemen. Het water is ook hier weer mooi turquoise gekleurd. Via de mooie Yoho Valley Road kwamen we bij de Takakkaw Falls uit, een van de hoogste watervallen van Canada. Morgen verlaten we het mooie Canadese natuurschoon en gaan we weer de grens over naar de Verenigde Staten.

1. Annette:
    13 juli 2018
    Wat een mooie reis weer! Ik volg jullie met plezier door elke dag je verslag te lezen :-).
  2. Maaike:
    13 juli 2018
    Wat is de natuur toch een plaatje in Canada! Echt schitterend.
  3. Cobie:
    13 juli 2018
    Jammer dat jullie dit mooie land alweer gaan verlaten. De plaatjes zijn schitterend. Dank voor het reisverslag Nieke.
  4. Grażyna:
    13 juli 2018
    Prachtige natuur! Mooie foto's!
    Jullie hebben weer geweldige route. Veel plezier!
  5. Huberike:
    13 juli 2018
    Wederom prachtige foto's van een schitterende omgeving. Geniet ervan.
  6. Bert:
    13 juli 2018
    Wat een schitterende natuur ! Nog heel veel plezier, zal even jullie belevenissen niet lezen want na vandaag begint ook mijn vakantie.
    Groetjes,
  7. Anita:
    13 juli 2018
    Geweldige natuur, mooie plaatjes!
  8. Ria:
    14 juli 2018
    Wat een mooi gebied, zo mooi die kleuren van het water met die besneeuwde bergtoppen er omheen!
    Borden met noodles zagen er ook goed uit!😉