Naar Monterey

10 augustus 2015 - Monterey, California, Verenigde Staten

Door de goudgele heuvels (dor gras) met zo nu en dan fruitboomgaarden reden we richting Grote Oceaan. California heet mede daarom de Gouden Staat. Op de hoogte van Lake San Luis (op tweederde van de rit) zagen we dat er bermbranden geweest moeten zijn.
Onderweg zagen we ook mooie ranches met witte hekjes en boomgaarden. Het doet me denken aan de tv-serie Dallas. Een grote pistache boomgaard van enkele mijlen sprong eruit.
Nadat we de bagage in het hotel hebben gezet, zijn we naar de Pacific Grove geweest. We hebben een wandelpad langs het strand gelopen. Het is veel vergane glorie. In het park zitten hele families te picknicken en te barbecuen met megakoelboxen.
Helaas zat het weer niet mee, bewolkt en 22 graden Celcius. Voor onze begrippen is dat behoorlijk koud, dus een vest aan. Langs de kust zijn we doorgereden naar Carmel. Een leuke, sfeervolle plaats waar ooit acteur/regisseur Clint Eastwood in de jaren 80 burgemeester was.
En wat is een vakantie zonder een kasteel of kerk? Het "kasteel" hebben we gehad in Las Vegas en we vonden de basiliek in Carmel, de Mission San Carlos Borromeo de Carmelo uit 1771. Het is een van de eerste Spaanse missieposten in de VS.
Als laatste vandaag nog even vermelden dat Emmy vaak de foto's verzorgd heeft.

1. Huberike:
    10 augustus 2015
    Zeker een lange rit vandaag. Ik miste je blog al vanochtend!!
  2. Anita:
    10 augustus 2015
    Fijn dat jullie ook nog wat cultuur "gedaan" hebben.
    Leuke foto's, Emmy!