In het spoor van de goud- en zilverzoekers

22 juli 2017 - Ouray, Colorado, Verenigde Staten

We begonnen deze reisdag in Durango. Daar zagen we de stoomtrein naar Silverton vertrekken.
Wij gingen echter niet per spoor maar met de auto naar Silverton. In Silverton, lijkt het net als in Durango en Ouray of de tijd heeft stil gestaan. Alleen is in Silverton de Main Street verhard en de zijwegen niet. Maar de markante western gebouwen zie je in alle drie.
Door het Zwitserland van de Verenigde Staten, met dito weer (regen) zijn we naar Ouray gereden. Onderweg zagen we zilver-en goudmijnen.
Het hotel is helemaal in western stijl. Ook de kamer is helemaal in stijl met een gezellige nephaard, een grote ventilator en twee kingsize bedden. We hebben een balkon met uitzicht op de rivier.
Dat wordt dus zo slapen met het geluid van een kabbelende rivier.

1. Jolanda:
    22 juli 2017
    Leuk om jullie zo te volgen! En grappig om nu een beeld te hebben over waar je was toen we vannacht even aan het chatten waren. Nog een mooie reis samen.
  2. Hennij de Rooij:
    22 juli 2017
    Jullie maken alweer een prachtige reis met dito geweldig reisvehaal. Geniet ervan.
  3. Lia:
    22 juli 2017
    Heerlijk om de verhalen te lezen. Als je thuis bent zou je Butcher's Crossing moeten lezen van John Williams. Dan waan je je echt op het platteland van Amerika in de negentiende eeuw.
  4. Cobie:
    23 juli 2017
    Mesa Verde: zo indrukwekkend en zo onvoorstelbaar hoe mensen daar eeuwen geleden leefden. Nieke, ik mis je cowboylaarzen op de foto :). Jullie maken weer een mooie reis. Veel plezier!