325 kilometer rechtdoor en dan... beren!

10 juli 2018 - Jasper, Canada

Vandaag stond er een ontbijt voor ons klaar. Helaas geen zon maar een dik wolkendek, vooral tegen de bergen aan. We wilden nog een waterval in Wells Gray bekijken voordat we begonnen aan 325 kilometer rechtdoor naar Jasper. Het is hier mooi groen en we hebben zo waar wat regen. De weg loopt langs een rivier en je ziet enorm veel bossen. Blijkbaar is langs de rivier ook nog een spoorlijn want tussen de bomen door, zagen we de trein. Wagons tellen lukte nu niet, maar gisteren kwam ik tot ongeveer 150. Het is nu bijna 11.30 uur. De wildteller staat voorlopig voor vandaag op drie herten. Nog 170 kilometer naar Jasper... Om de ongeveer 80 km is er een dorpje oftewel een benzinepomp annex winkel, hotel en wat huizen. Bij een uitkijkpunt strekten we even de benen. Daarna reden we door het Mount Robson Park. Onderweg passeerden we de grens van British Columbia en Alberta en gaat de klok een uur vooruit, dus het tijdverschil met Nederland wordt nu acht uur (vroeger). Na het inchecken in het Best Western Hotel zijn we nog even gaan rijden naar de Maligne Valley. In juli 2015 is hier nog een bosbrand geweest. We hebben een korte trail bij het meer gelopen. Helaas ging het regenen. Op de terugweg jawel, mama en twee jonkies zwarte beer gespot. Gaaf hè! Een paar meter van de weg af zaten ze te spelen in de struiken. Uiteraard een opstopping want iedereen wilden ze natuurlijk fotograferen. Maar we hebben de zwarte beren op de foto!

1. Cobie:
    11 juli 2018
    Wat mooi allemaal! De bossen, de watervallen en niet te vergeten : de beren.
    Prachtig!
    Veel groeten uit het wederom warme en droge NL
  2. Yf:
    11 juli 2018
    Wat schrijf je toch leuke verhalen over jullie prachtige vakantie. Met de mooie foto,s is het iedere dag genieten
  3. Ria:
    12 juli 2018
    Wat gaaf dat jullie spelende beren hebben gezien! Dat lijkt me heel leuk, wij hebben er alleen één horen snurken in Sequoia NP! 😃 Ondanks de buien toch mooie foto's en een leuk verhaal! Hartelijke groeten, Ria
  4. Desiree:
    12 juli 2018