Capitol Reef

24 juli 2018 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Rond negen uur reden we weg uit Bullfrog. Het is verbazend hoeveel plezierjachten je in de woestijn ziet. Liggend op het droge of op een vierassige trailer achter een camper richting meer. We zijn het gebied van de Glen Canyon, via een scienic highway, verder ingegaan. Prachtige natuur: rotsen in allerlei kleuren en zware erosie. Bij een uitkijkpunt kon je Monument Valley in de verte zien liggen. Daarna via Hanksville, een typisch Amerikaans plaatsje op een splitsing van wegen, reden we naar Capitol Reef. Dit park verraste ons want behalve rotsen en dorre gebieden waren er ook groene vlaktes en boomgaarden. Dit zijn vooral restanten van het dorpje Fruita. Dit dorpje is door de Mormonen gesticht rond 1875 en weer verlaten halverwege de 20e eeuw. Er staan o.a. nog een schooltje, een huis en een smederij. Het was goed weer om wat trails te lopen, temperatuur nu even niet ruim boven de 30. Net buiten het park slapen we deze nacht in een lodge met mooi uitzicht op de rode rotsen. We werden er even aan herinnerd dat we in Amerika, in Utah zitten: een slangetje gleed voorbij op het pad.

1. Cobie:
    25 juli 2018
    En weer een dag vol natuurschoon. Wat leuk dat jullie dat slangetje hebben kunnen fotograferen.
  2. Ria:
    25 juli 2018
    Wat een mooi verhaal heb je weer geschreven Nieke, de foto's maken het helemaal compleet.