Glacier National Park

14 juli 2018 - Kalispell, Montana, Verenigde Staten

Glacier National Park is het eerste Amerikaanse natuurpark dat we bezochten. We volgden de "Going to the Sun Road", die loopt eerst langs het Lake MacDonald. Ook hier zagen we dat het dennenkevertje heeft huisgehouden: vele dode dennenbomen aan de overkant van het meer. Op de Logan Pass is het kil en mistig. Langs het Saint Mary Lake reden we een paar miles op een weg met aan beide kanten dode bomen. Zo word je even goed geconfronteerd met een van de gevolgen van de klimaatopwarming. Het dennenkevertje kan zich door de warmte goed voortplanten. We hebben de route helemaal afgereden tot het gehucht Saint Mary. Ook hier was het zwaar bewolkt. Na een kop koffie reden we over dezelfde weg weer terug. Gelukkig klaarde het op en kwam ook op de pas de zon goed door. We volgden het advies op van het hotel en zijn een burger gaan eten bij Hop's in de Mainstreet van Kalispell.

1. Hennij de Rooij:
    Mooie verhalen weer Nieke. Groetjes uit een zeer warm Son.😘
  2. Lia:
    15 juli 2018
    De natuur in Canada was zo mooi dat ik het jammer vond dat jullie weer richting VS gingen. Ik heb zo genoten van de mooie plaatjes. Maar nu merk ik dat jullie weer veel moois zien. Fijn dat jullie ons getuige laten zijn.
  3. Ria:
    15 juli 2018
    Dat is denk ik een triest gezicht al die dode bomen.. De aanhoudende warmte en droogte heeft hier ook veel gevolgen voor de natuur, hopelijk ontstaat er weer een nieuw evenwicht.
    Gelukkig zie ik op de foto's ook veel groen en prachtige natuur!😉 Dat is genieten!