Vancouver

8 juli 2018 - Richmond, Canada

Wij begonnen deze zondag al voor acht uur in de Walmart om o.a. boodschappen te doen voor het ontbijt.

Een medewerker van het hotel was zo vriendelijk om ons af te zetten bij het skytrainstation. Daar namen wij de skytrainstation/metro naar het centrum van Vancouver. Na een kop koffie bij de Starbucks huurden wij fietsen. Het plan was om Stanley Park per fiets te ontdekken. Om het schiereiland heen is een mooi fietspad aangelegd waarop het aardig druk was. In een gedeelte van het park staan een aantal totempalen.

Na de fietstocht gingen we Gastown en Chinatown bekijken. Onderweg kwamen we wat vreemde personages tegen bijvoorbeeld daklozen met volgepakte winkelwagentjes, rolstoelen of fietsen. De Steam Clock fluit om het kwartier en is een attractie hier. Ook wilden wij de Chinese wijk en de Dr. Dun Yat-Sen Classical Chinese Garden zien, dus op naar Chinatown.

Morgen gaan we de bergen in...

P.s. kijk ook even naar onze filmpjes

1. Mariska Stax:
    9 juli 2018
    Mooi al die totempalen. Leuk dat je er ook kunt fietsen.
  2. Cobie:
    9 juli 2018
    O dat ziet er goed uit zo'n fietstocht rondom Stanley Park. Jullie hebben in twee dagen alweer veel gezien. Wellicht vandaag beren op je weg. Geniet van jullie reis.
  3. Huberike:
    9 juli 2018
    Jullie zijn weer erg actief bezig; goed voor de conditie. Daarbij kan je op de fiets lekker genieten van je omgeving. Mooie verzameling totempalen.
  4. Elly:
    9 juli 2018
    Hoi allemaal, leuk om met jullie mee te reizen. Lekker actief en een goede planning. Heerlijk zo’n luxe auto. En leuk om te fietsen . Hele fijne trip. Groetjes Elly
  5. Ria:
    9 juli 2018
    Lekker fietsen zo langs het water! Hoe is de temperatuur daar?
    Jullie zullen vandaag vast een mooie rit maken!
    Groetjes Ria