Yellowstone dag 1 en dag 2

17 juli 2018 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vanuit Bozeman was het ongeveer anderhalf uur rijden naar de noordingang van Yellowstone. Daar heb je de Rooseveltpoort. Yellowstone is het eerste en oudste nationale park van Amerika. Helaas het was zwaar bewolkt en het dreigde te gaan regenen dus eerst paraplu's zoeken in de koffers. Gelukkig hebben we ze niet nodig gehad. We maakten de eerste trail bij Mammoth Hot Springs. Het blijft indrukwekkend om de kalkterrassen te zien. Trail twee was Norris Geyser Bassin. Daar borrelt het, sist het, stoomt het, stinkt het, ruikt het naar rotte eieren en zwavel. Er stonden ineens auto's langs de kant want familie Buffalo ging op pad. Eerst stak een buffalo de rivier over en daarna volgde de rest van de kudde waaronder drie jonkies. Daarna nog een derde trail bij de Lower Geyser Bassin met de Fountain Paint Pot, een warmwaterbron met mooie kleuren. In de bossen zagen we nog drie jonge elken. Langs het Yellowstone Lake reden we naar het hotel, het hoofdgebouw stond aan het meer. Wij kregen een lodge in het bos zonder wifi, zonder televisie en zonder koelkast. Toen we wakker werden, zagen we uit het raam twee Chipmunks spelen. Het plan om naar Cody te rijden (rondje van zo'n 400 km) hebben we maar laten schieten. We hebben een route door het park gereden en mudpots, watervallen en canyons gezien. De buffelo's waren volop aanwezig vandaag als eenling en in groepen. De sologangers zijn waarschijnlijk verstoten mannetjes. Verder zagen we reeën, Chipmunks, raven, eenden en Yellowstoneganzen. Velden met bloemen zien we in overvloed. Vele nationaliteiten lopen hier rond.

1. Annemieke:
    19 juli 2018
    Indrukwekkend park !
  2. Ria:
    19 juli 2018
    Wat een bijzonder en mooi park, geweldig om die dieren te zien.