Cactussen, cactussen en nog eens cactussen

1 augustus 2017 - Tucson, Arizona, Verenigde Staten

Good morning everybody!
Hier is weer een verslag uit de Verenigde Staten. We bevinden ons nu in een landschap waar de cactussen overheersen.
Op de planning staat een rondrit door het Saguaro Nationale Park . Dit park is verdeeld in twee parken. In het oostelijke park hebben we de Cactus Forest Drive van 8 Mile gereden maar door de vele stops en wandelingen zijn we nog een tijd onderweg.
Rond 11.00 uur is er het dagelijkse koffiemoment met koude Starbucks Frappuccino.
Behalve de Saguaro cactus (naamgever van het park, oftewel paalcactus oftewel Lucky Luke cactus zie je ook veel schijf cactussen, bolcactussen maar ondanks regenbuien hebben we maar een bloeiende cactus gezien.
Aan dieren hebben we vandaag Chipmunks, lizards, eekhoorn, woestijnhaas, slang, vogeltjes en als grote bijzonderheid de Zebra-tailed lizard. Deze heeft Emmy gefotografeerd en volgens de ranger is die vrij uniek.
Op de heenweg passeerden we grote velden met oude vliegtuigen van de Airforce.
De middagactiviteit was shoppen in de Tucson Mall, lekker koel.
En vanavond weer lekker gezwommen.
Greetings!

1. Cobie:
    1 augustus 2017
    Mooie foto Emmy! Jullie hebben alweer een ander interessant landschap voor de wielen. Zelfs één bloeiende cactus is al erg mooi. Het blijft een prachtige reis zo te zien.
    Veel groeten
  2. J.W.J. Maas:
    Fantastic!!!
  3. Yf:
    1 augustus 2017
    Supermooie, fantastische reis met prachtige foto,s.
    We genieten er iedere dag weer van
  4. Desiree:
    Mooie foto's! Geniet ervan