Monument Valley

27 juli 2017 - Oljato-Monument Valley, Verenigde Staten

Na een ontbijt, helaas zonder wafels, stapten we in de Dodge om op weg te gaan naar Monument Valley, uiteraard met diverse tussenstops.
De eerste stop was bij de supermarkt in Moab. De tweede bij ruïnes in The middle of nowhere waar zelfs een schoon toilet huisje stond. Ook hier zagen we weer een lizzard wegkruipen, de bosjes in.
De derde stop was het Naturalis Bridges National Monument. Dit is een minder bekend nationaal park met natuurlijke bruggen. Ook hier hebben we een paar langere of kortere trails gelopen.
De vierde stop was bij Goose neck State Park. Dit was een stastdpark van Utah waarbij je een mooi uitzicht hebt op de San Juan Rivier.
De Mexican Hat was de vijfde stopplek. Hier hebben we foto's gemaakt van een rots die lijkt op een Mexicaanse hoed.
En toen kwam de finish in zicht: Monument Valley, bekend uit de klassieke westerns maar ook uit Thelma en Louise. Het is erg indrukwekkend om de bekende rotspartijen te zien. Het geeft een echt "wauw" gevoel.
Onze lodge heeft een geweldig uitzicht op het park. Hoe zal het zijn met zonsopgang?