Weer een dag in de auto

7 augustus 2015 - Three Rivers, California, Verenigde Staten

Gisteravond hadden Emmy en ik nog heerlijk een duik genomen in het zwembad. Echt verfrissend was het niet. Zelfs om 21.30 uur was het nog ruim dertig graden Celsius.
Om 8.00 uur vertrokken we vanaf de ranch. De route liep dwars door Death Valley en op sommige stukken zag je geen mens en was de weg niet meer dan een grintpad. Je zou er niet aan moeten denken om stukken aan de auto te krijgen.
En vandaag zagen we weer eens een dier, twee keer een kit fox.
Ook zagen we een spookstadje. Vreemd om te zien, lege fabriek, lege huizen met oude roestige auto's, lege winkels in de Mojave woestijn.
Na een tijdje veranderde het landschap en zagen we veel fruitboomgaardes. Het is wel erg dor. Dat zagen we ook in het korte ritje dat we maakten in het Sequoia Park. De agaven zijn uitgebloeid, zoals veel planten en bomen. Het lijkt wel herfst.
Vanavond hebben wij Mexicaans gegeten, zeer pittig en waren we blij met de refills.

1. Huberike:
    7 augustus 2015
    Dan hebben we het hier gelukkig beter. Overdag is het warm, maar ' s avonds koelt het af. En niet onbelangrijk; er staat een lekker windje. Gisteravond ook nog gezwommen en dan ben je wel lekker afgekoeld.
  2. Cobie:
    7 augustus 2015
    Ja een spannende tocht zo door de woestijn, maar ook indrukwekkend en ... warm ha ha. Jullie einddoel komt in zicht. Ik ben benieuwd of Yosemite ook te lijden heeft van de Californische droogte. Veel plezier nog!
  3. Anita:
    7 augustus 2015
    Yosemite zal een verademing zijn. En San Francisco is helemaal cooooool!
  4. Elly:
    7 augustus 2015
    Iedere dag weer nwe avonturen. Een reis om nooit te vergeten Jullie staan er Open in en slurpen alles op. Bijzonder de woestijn. Is het s.avonds echt zo donker en zijn wr volop sterren te zien?