Bye Arlzona, hello California!

4 augustus 2017 - La Quinta, California, Verenigde Staten

Good morning!
Gisteravond hadden we een erg gezellige avond met BBQ gehad bij Dorine, Frans en kinderen. Maar vanmorgen moesten we weer op tijd op voor een reisdag naar La Quinta, vlakbij Palm Springs en Joshua Tree national park, via de Interstate 19 naar het westen.
Het ontbijt was goed met lekker vers fruit. Terwijl wij aan het ontbijten waren, kwam er een klasgenoot van Rick de ontbijtruimte binnen met zijn ouders. Zij begonnen net met hun rondreis door West-Amerika.
Het landschap was dor, zo nu en dan een cactus of palm en op de achtergrond bergen.
Bij Blythe gingen we de grens over naar Californië, de gouden staat.
"It never rains in Southern California" van Albert Hammond speelt door mijn gedachten maar wat doet het als wij door Joshua Tree Park (Mojavewoestijn en Colorado woestijn) maar wat doet het als wij er zijn: juist ja, regenen. Een voordeel is dat het nu niet zo heet is. De geplande route mogen we nu niet rijden in verband met mogelijke wateroverlast daarom maar een andere route. Gelukkig klaarde het gauw weer op dus toch nog een wandeling langs de Joshua Trees en rotsen. Een Joshua Tree kun je een beetje vergelijken met een flink uit de kluiten gewassen yucca.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mariska:
    4 augustus 2017
    Leuk dat jullie nog andere nederlanders troffen. Ook toevallig dat het iemand was uit de klas van Rick.
    Fijne reis nog verder.
  2. Cobie:
    4 augustus 2017
    Ik denk dat ze in California zielsblij zijn met elke drup regen, dat kun je wel zien aan jullie plaatjes. Leuk hoor die ontmoetingen met landgenoten, zeker als het onverwachte ontmoetingen zijn. Veel plezier in de golden state.
  3. Huberike:
    4 augustus 2017
    Dan heb je nog geluk gehad, want verderoo in de tekst van het liedje wordt duidelijk dat als het regent in Californie het er met bakken uitvalt!
  4. Conny:
    4 augustus 2017
    Veel reisplezier nog! Ook wij staan nu in de startblokken om te vertrekken.
  5. Maaike:
    5 augustus 2017
    Leuk om weer foto's te zien van Joshua Tree NP. Daar hebben wij veel goede herinneringen! Wel bijzonder hoor, regen in de woestijn :-)