Van palmbomen naar dennenbomen

5 augustus 2017 - La Quinta, California, Verenigde Staten

Vanaf La Quinta gingen we deze morgen na een goed ontbijt op porseleinen borden en met fatsoenlijk bestek, op weg naar Palm Springs. Het was overigens om 10.00 uur al 100 graden Fahrenheit dus 38 graden Celsius. De 40 graden grens halen we vandaag wel.
In Palm Springs staan uiteraard veel palmen, mooie huizen aan brede straten met groene tuinen en plantsoenen met veel bloemen onder andere de Bougainvillea.
Het viel ons op dat er bijna niemand op straat is, alleen de plantsoenendienst (rond een uur of elf). Iedereen zit of binnen of in de auto met airco.
Om aan de hitte te ontsnappen, besloten we de Palms to Pines Highway te gaan rijden. Deze mooie route eindigt in het toeristenplaatsje Idyllwild. Onderweg kwamen we een mooi bergmeertje tegen waar we even gepicknickt hebben.
Op de terugweg hebben we een rondje gelopen door de shopping mall in Palm Desert. Heerlijk airco: buiten is het 45 graden Celsius en we hebben meteen een hapje gegeten.
De foto's zijn grotendeels door Emmy gemaakt en de video's door Eric.

1. Desiree:
    5 augustus 2017
    wat een leuke ervarig lijkt me dat, van palmen naar dennebomen! Mooie foto's ook weer!
  2. Trudy Haasen:
    Wat een mooie foto,s!
  3. Anita:
    5 augustus 2017
    Zo'n meertje in de bergen is dan wel erg leuk om af te koelen! en de AC in de mall en de auto natuurlijk. Mooi!