Weer een mooie reisdag

30 juli 2017 - Holbrook, Arizona, Verenigde Staten

Om half acht vanochtend reden we weg uit Jacob Lake.
Eerst heel wat miles door de prairie. Weinig te zien, soms enkele gehuchtjes met wat bomen en brievenbussen. De verkoopstalletjes van de indianen waren allemaal verlaten, misschien was het nog te vroeg?
Op een gegeven moment draaiden we linksaf naar het Wupatki National Monument, een park met ruïnes van pueblo's (hutjes) van de Anasazi- en Sinagua-indianen. Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt. Het landschap is veranderd in een lavalandschap. Het lijkt wel of je op Lanzarote bent. En even later bereikten we de Sunset Crater. Ook daar hebben we even rond gekeken.
Langs de Interstate (snelweg) naar Holbrook loopt evenwijdig de spoorlijn, dus dat wordt vannacht wagonnetjes tellen in plaats van schaapjes.
We zijn doorgereden naar het Nationale Park Petrified Forest. Dit is geen bos maar een grote vlakte met rotsen en versteende resten van bomen.
Dit gaat over in het Nationale Park van Painted Dessert, een kleurig heuvellandschap in rood-, grijs- en groentinten. Helaas scheen de zon niet meer, dus hebben we de kleurenpracht niet helemaal kunnen bewonderen. Overigens hebben ze hier ook een Newspaper rock.
Het hotel voor deze nacht ligt aan .... Route 66!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Conny:
    Klinkt allemaal goed!
  2. Cobie:
    30 juli 2017
    Ik hoop dat jullie nog even doorreizen want het is echt leuk om elke dag jullie belevenissen te lezen en mooie plaatjes te zien!
  3. Hennij de Rooij:
    30 juli 2017
    Prachtig die mooie landschapsfoto's Nieke. Natuurlijk geniet ik ook van je verslag. Je moet eens een reis naa Cappadotie doen in Turkije. Is zeker zo mooi als in Amerika en niet zover. Liefs van mij voor allemaal.
  4. Maaike:
    30 juli 2017
    Gave foto's! Die met de brievenbussen is erg leuk. Scheelt een boel benzine voor de postbode .