Grand Canyon North Rim

29 juli 2017 - Fredonia, Verenigde Staten

Deze ochtend was het wakker worden in een bosrijke omgeving met een vrij uitzicht op de bossen. Het is een soort vakantiepark met hotel en net als in Monument Valley niets in de buurt. De eerste supermarkt vind je op 48 km....
Er was wat verwarring over de tijd maar in Arizona is het een uur vroeger. Het is hier negen uur vroeger dan in Nederland en dat houden we zo de rest van de vakantie.
Waar we vandaag naar toe zouden gaan, laat zich raden: de Grand Canyon. Twee jaar geleden hebben we de zuidkant bewonderd en dan nu de North Rim.
Het grote verschil is so wie so de drukte. De noordkant is minder bekend, moeilijker toegankelijk, een stuk groener en vooral minder druk maar zeker niet minder mooi.
De weg naar de Grand Canyon gaat door dennenbossen en berkenbossen, velden met bloemetjes. Ook zie je dat er een tijd terug maar ook vrij recent bosbranden zijn geweest.
Uiteraard hebben we weer gewandeld al was het maar naar de uitzichtpunten: hartstikke mooie uitzichten maar iets minder indrukwekkend dan de Zuidkant.
Op de terugweg zag het wit van de hagel, waren er takken afgebroken en lag er puin op de weg: er was een stevige bui geweest. Overigens hebben we van deze bui zelf geen last van gehad.
Vandaag hebben we wilde koeien, chipmunks, herten, vogeltjes en kalkoenen gezien.

1. Cobie:
    29 juli 2017
    Weer een heel mooi gebied en groen en bos is vast ook wel lekker na het droge Utah.
  2. Huberike:
    29 juli 2017
    Gelukkig dat jullie niet in de hagelbui zaten. Lijkt me niet fijn in zo'n open gebied.
  3. Anita:
    29 juli 2017
    Leuke belevenissen! Geniet ervan.
  4. Trudy Haasen:
    29 juli 2017
    Wat hebben jullie toch een leuke vakantie!